De jongere generatie gaat voor relevantie, voelt de druk om te presteren en wil daarom meteen weten wat er mogelijk is binnen een bedrijf, stelt Manon Sijbers (27), salesmanager Meetings & Events bij Hutten. “Wie maatschappelijk verantwoord onderneemt, heeft een streepje voor.” Welke veranderingen houden jou bezig in je werk? “Wij zien dat de behoefte […]
De toenemende aandacht voor duurzaamheid gaat niet alleen over milieu en verspilling, maar ook over welzijn, merkt Sanne Bonten (27), Cluster Sales Manager bij de hotels Andaz Amsterdam en Hyatt Regency. “Gasten waarderen een half uurtje yoga of mindfulness voor een meeting.” Welk thema speelt er momenteel vooral in jouw werk? “Als ik moet kiezen […]
Meer inclusiviteit bij besprekingen en besluitvorming is nodig om ervoor te zorgen dat de eventsector relevant blijft, meent Lisa Diepstraten, marketingcoördinator van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC). Voor bezoekers, maar ook richting nieuw talent. “Overal liggen de banen voor het oprapen.” Hoe verwacht jij dat live-communicatie de komende tijd zal veranderen? “In […]
Hybride evenementen geven het risico dat je onderweg één van de twee doelgroepen kwijtraakt, stelt Thomas Mulder (29), managing director van We Are Live, dat livestreams, concepten en digitale events verzorgt. Vooral hoogwaardige digitale events zullen volgens hem een plek blijven houden in marketingplannen. Je leidt een digitaal gericht eventbureau. Wat doen jullie zoal? “We […]
Live-communicatie is een brede sector waarin veel jongeren werken. Het is ook een sector die nog altijd herstellende is van de coronacrisis en waar het juiste personeel lastig te vinden is. Hoe ziet deze industrie er cijfermatig uit? En hoe verhouden young professionals zich tot het establishment? Tijdens de UFI Global Conference in november 2022 […]
Laura Schippers (27), accountmanager bij eventlocatie Studio 21, ziet voor de toekomst van het vak een voorname rol voor technologie, maar duurzaamheid staat daar nog boven. Welke veranderingen vallen jou de afgelopen tijd op? “Organisatoren zijn veel meer dan eerder bezig met bewustzijn creëren omtrent duurzaamheid. Ze willen nog steeds flink uitpakken, maar dan wel […]
Het liefst maakt hij op maat gemaakte concepten, maar de behoefte aan plug and play is groot, merkt Milan Gennissen. Zijn bedrijf Meisjes van de Wijn ontwikkelt wijnbelevingen voor events. Hij ziet het old boys network langzaam verdwijnen en ruimte ontstaan voor vernieuwing. “Wel mis ik het wij-gevoel weleens.” Je hebt je eigen bedrijf. Wat […]
Ontzorging van exposanten staat centraal in het werk van Kayleigh Heeregrave, manager Exhibitor Services, Hotel Services & Front Office bij MECC Maastricht. Zij ziet onder meer een groeiende adviesrol op het vlak van duurzaamheid. Welke ontwikkeling van de laatste tijd valt jou op? “Als nasleep van de coronacrisis dachten we dat hybride de toekomst zou […]
There’s an app for that. Het is een gevleugelde uitspraak die nog steeds opgaat: veel zaken die we voorheen offline deden, zijn tegenwoordig in een app beschikbaar. De live-communicatiebranche is hier uiteraard geen uitzondering op. Van venues tot eventorganisatoren: de inzet van apps om bezoekers te informeren over een event en ze er actief bij […]
Het is niet voor niets dat het verschil in zienswijze tussen oudere en jongere generaties tot viraal gaande grappen leidt. De kijk op het leven kan nogal verschillen. En daarmee ook de kijk op werk. Nu millennials steeds verder in hun carrière komen en Gen Z (geboren in midden tot eind jaren negentig) de nieuwe […]
Je locatie is rolstoeltoegankelijk, maar is de dichtstbijzijnde openbaarvervoerhalte dat ook? Is er een kolf- of gebedsruimte aanwezig? Séla Diender, projectmanager events bij Effectgroep, stipt de noodzaak van grotere inclusiviteit aan. Welke onderwerpen vind jij momenteel belangrijk in je werk? “Het afgelopen jaar heb ik me meer en meer verdiept in inclusiviteit op evenementen. Door […]
Fysieke events zullen nooit verdwijnen, maar de wensen van bezoekers zijn de afgelopen jaren blijvend veranderd, ziet Bryan van Anrooij, Head of Marketing bij webinarplatform WebinarGeek. Die voorkeuren moet je niet wegdrukken, maar omarmen. Wat vind jij momenteel de meest kenmerkende ontwikkeling in jouw vak? “Webinars zijn geen vervanger meer van een fysieke events, maar […]
Jonge mensen meer laten uitvliegen helpt ze zich sneller te ontwikkelen, weet Nouschka Griep (27) door haar internationaal gerichte functie als salesmanager bij de Beurs van Berlage. Zeker nu de sector met grote veranderingen te maken heeft, is dat extra nodig. Je richt je onder meer op de Duitse en Engelse markt. Hoe verschillende die […]
Zus en broer Bo en Nick Enthoven werken beiden in het bedrijf van hun vader, Expoflora, dat is gespecialiseerd in beursinrichting en eventstyling . Nick werkt in de operatie, Bo verzorgt het klantcontact op kantoor. En dat is ze allebei niet in de schoot geworpen. “Wij zijn allebei onderaan begonnen.” Welke belangrijke trends zien jullie […]
BlueCity is een circulaire voorbeeldstad in een vervallen Rotterdams zwembad en een ‘landingsplek’ voor duurzame ondernemers. Laura-Lynn Smit, winnares van IDEA Talent Scout in 2021, is er verantwoordelijk voor marketingcommunicatie en events en pleit voor meer experimenteerdrang. Waar haal jij je inspiratie vandaan? “Wij hebben meer dan vijftig ondernemers in het pand, dus er gebeurt […]
Na corona ging iedereen ervan uit dat mensen elkaar weer supergraag zouden willen ontmoeten. Er heerste besef dat we samen op de wereld zijn. Maar je ziet nu dat dit een behoorlijke hype was. Er wordt heel makkelijk afgezegd – je bent geen prioriteit. Wie een event organiseert, moet dus vooral nadenken over wáárom iemand […]
Meetings en vergadering zijn al gauw traditioneel en dus is er creativiteit nodig om ze aantrekkelijk te maken, stelt Danny Hartman (27), marketing- en brandmanager bij ECC Leiden. “Ook mensen van wie je het niet verwacht, vinden gekke dingen gaaf.” Welke huidige ontwikkeling vind je kenmerkend voor de sector? “We hebben wat hybride meetings gehad […]
Sturen op empathie en data wordt steeds belangrijker, stelt Patricia Vergeer, Creative Lead en MT-lid bij The Oval Office. Zij pleit voor meer ruimte om te experimenteren met nieuwe kanalen. “Dan blijf je relevant”, zegt ze in de talentenspecial NxtGenLive die half februari online komt. Waar haal jij je inspiratie uit? “Vooral door veel makers […]
Duurzaamheid zou een vereiste moeten zijn in plaats van een extra aandachtspunt, zegt Anke Verstraten (26), accountmanager van Jaarbeurs Utrecht. Tegelijkertijd willen organisators niet één keer pieken, maar het hele jaar door, stelt zij. Ze is geïnterviewd voor de talentenspecial Nxt Gen Live. Merk je veranderende wensen bij jullie klanten? “Het valt me op dat […]
Zus en broer Bo en Nick Enthoven (28 en 30) werken beiden bij Expo Flora, het verhuurbedrijf van hun vader en diens compagnon Herman Bos. Nick in de operatie, Bo bij klantcontact op kantoor. En dat is ze allebei niet in de schoot geworpen. Ze zijn geïnterviewd voor de talentenspecial Nxt Gen Live. “Wij zijn […]